Tapahtumamarkkinointi

Markkinointia suunnittelemassa? Äläkä unohda katsoa vieraisiin kaukaloihin!

Tykkäsitkö? Näytä se myös muille.

 

Järjestetään oma lottoarvonta!

Olipa hieno tapaaminen aloittavien yrittäjien kanssa. Mahtava asenne: ideointia ja avointa mieltä. Eikä se ideointi jäänyt maksettuun markkinointiin, vaan ideoita lenteli yrityksen perustamiseen liittyvän kuvasarjan hyödyntämisestä, ensimmäisen yhteisen työmatkan videoinnista ja avajaisista, joissa arvon vieraat pääsevät kangaspuita louskuttamaan.

Kyllä, Helsinkiin on tulossa paikka, jossa voi käydä tekaisemassa oman maton, pyyhkeet tai vaikka vauvan kantoliinan.

Markkinointi on vain tyrkyttämistä – vai onko sittenkään?

Aika moni yritystä perustava sanoo; että ei tykkää markkinoinnista; että ei halua tai osaa markkinoida eikä missään nimessä halua tyrkyttää. Tässä vaiheessa on aika ottaa askel taakse päin ja miettiä, mitä se markkinointi oikein on. Onko se osta-osta-puhetta? Onko se tyrkyttämistä? No, ei se läheskään aina ole, koska kukaan ei tykkää kovasta tyrkyttämisestä.

Miksi kovat markkinoinnin ammattilaiset tekisivät sitä, mikä saa asiakkaat yökkäämään?

Sen sijaan, että mietit, miten voit tyrkyttää tuotteitasi tai palvelujasi, mieti, miten voit kertoa niistä kiinniostavasti ja sellaisissa kanavissa, missä asiakkaasi ovat. Jos itse seisot yrityksesi takana, sinun ei varmastikaan ole vaikea löytää hyvää kerrottavaa tuotteistasi tai palveluistasi? Pue se mielenkiintoiseen muotoon.

Markkinoinnista iloa – voiko olla?

Minä kehottaisinkin miettimään, missä kaikissa kanavissa voit kertoa tuotteestasi. Tällainen blogi on tietenkin yksi vaihtoehto, ilmainenkin. Entä tilaisuudet? (Lotto)arvonta? Kysely? Ohje? Luento? Asikastilaisuus kuohuviinillä ja pikkupurtavalla (vihreä salaatti, keksit ja juustot = 50 euroa)? Ja mitä niitä nyt onkaan.

Sara Communications on paketoinut osaamistaan 45 minuutin täsmäkursseiksi, joilla voit ottaa yhden asian haltuun kahvikupin ja bagelsin hinnalla. Jos kaipaat apua markkinoinnin käynnistämiseen ja markkinointikanavien kartoitukseen, voit osallistua kurssille.

Äläkä unohda katsoa vieraisiin kaukaloihin!

Sen lisäksi, että innostut omasta tuotteestasi ja perehdyt asiakkaaseesi, sinun kannattaa lukea kirjoja, käydä elokuvissa, kuunnella vieraita ihmisiä, katsoa muiden mainoksia, lukea kolumneja, vierailla taidemuseoissa, kuunnella vierestä muiden juttuja ja vilkuilla vieraisiin pöytiin.

Elämällä keräät materiaalia, josta aina jotakin valuu töihisi.

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *